Over mij

Ik ben ervan overtuigd dat veruit de meeste studieproblemen opgelost kunnen worden door op zoek te gaan naar dé leer-, werk-, schrijf- of studiestrategie die nu bij jou past.

Academische leerschool

Ik ben zelf ooit begonnen met een interdisciplinaire sociaalwetenschappelijke propedeuse ‘Gedrag en Samenleving’ aan de Universiteit van Amsterdam, waarna ik achtereenvolgens de bachelor antropologie en de internationale politicologie-master ‘Conflict Resolution and Governance’ heb afgerond. Ik ben dus een sociaal-wetenschapper, officieel ‘Master of Science’ (MSc).

Vanaf 2009 heb ik als docent aan de Universiteit van Amsterdam gewerkt en heb ik, naast het doen van sociaalwetenschappelijk onderzoek, het ontwerpen en geven van trainingen, drie jaar lang interdisciplinaire bachelor-scripties begeleid. Daarna ben ik zzp’er geworden.

Mijn eigen weg

Als zzp'er heb ik onder meer begeleiding gegeven aan studenten verloskunde, antropologie, psychologie, politicologie, sociologie, bestuurskunde, criminologie, geschiedenis, theologie, de hotelschool, kunstmatige intelligentie, de politieacademie, bouwkunde, Nederlands, fysiotherapie, ergotherapie, Engels, Duits, de Pabo, werktuigbouwkunde, geneeskunde, diergeneeskunde, verpleegkunde, rechtsgeleerdheid, bosbouw, de zeevaartschool, AMFI en Nyenrode. En meer.

Dit betekent dat ik héél veel verschillende studenten van héél veel verschillende opleidingen, met héél veel verschillende opdrachten en héél veel verschillende bijkomende uitdagingen heb gezien én heb kunnen helpen.

Specialisatie

Mijn ervaring is dan ook dat de meeste studieproblemen opgelost kunnen worden door te kijken naar de manier van werken. Hoe pak je een bepaalde opdracht aan? Hoe studeer jij? Maak je aantekeningen? Hoe richt jij een normale week in? Wissel je focus en ontspanning af? Hoe bereid je je voor op een tentamen? Et cetera, et cetera, et cetera.

Door met deze bril naar mijn vak te kijken heb ik enorm veel geleerd over verschillende studie-gerelateerde strategieën die wel en niet werken voor verschillende mensen. Op een zeker moment vroeg ik mij af of we in het onderwijs niet veel meer gebruik kunnen en moeten maken van de kennis die we hebben over de werking van het menselijke brein. Daarom ben ik nu zelf ook met zeer veel interesse in die kennis gedoken en ben ik mijzelf continu aan het bijscholen.

Doel

Mijn doel is om plezier in leren en studeren terug te brengen waar het soms helemaal lijkt te zijn verdwenen. Ik probeer de zorgen van studenten en leerlingen (en soms hun ouders) weg te nemen door te kijken naar denk- en leerprocessen om zo meer grip te krijgen op, en begrip te krijgen van, studieroutines en (on)handigheden. Zo bouwen we aan nieuwe routines die vaak meer ruimte bieden aan plezier, terwijl tegelijkertijd de studieprestaties verbeteren.